ic.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & Cevap | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | Hazırlık Yok |
2 | Koruma tarihi: Mısır Mezopotamya erken örnekleri, Helenistik, Roma ve Bizans dönemi, 16.19. yy arası kavramın doğuşuFransa, İtalya, İngiltere ve Osmanlı İmparatorluğu örnekleri, kavramın 20. yyda gelişimi | Hazırlık Yok |
3 | Mimar ya da kullanıcılar ortada yoksa ne yapmalı? Kültür mirası hakkında bilgi toplama: birincil belgeler (kitabeler, kadastro belgeleri, vakfıyeler, fotoğraflar...), ikincil belgeler (sikkeler, gravürler, seyahatnameler, pullar, seramik kaplar...) | Hazırlık Yok |
4 | Resmi Tatil | Hazırlık Yok |
5 | Kültür mirasında neyi koruyoruz? Değerlerin tartışılması: belgeleme, estetik, politik... Quiz | Hazirlik Yok |
6 | RESMİ TATİL | Hazırlık Yok |
7 | 1. Teknik Gezi | Teknik gezi raporunun teslimi |
8 | 1. Ara Sınav (Poster ve Sunumlar) | Poster ve sunumların teslimi |
9 | Yapı Malzemeleri ve Tarihi Yapım Teknikleri | Hazırlık Yok |
10 | Yapılarda Malzeme Sorunları- Sebepleri, Etkileri ve Çözümleri Quiz | Hazırlık yok |
11 | 2. Ara Sınav (Poster ve Sunumlar) | Poster ve sunumların teslimi |
12 | 2. Teknik Gezi | Teknik gezi raporunun teslimi |
13 | Belgeleme Çizimlerini Üretmek/ Bir yapı nasıl ölçülür? Plan ölçümleri(üçgenleme, seri ölçüm), Cephe ve Kesit Ölçümleri (x-y koordinat sistemi, 0 çizgisi) Quiz | Hazırlık Yok |
14 | Kültür Mirasının analiz edilmesi: malzeme ve yapısal sorunların belgelenmesi, izlerin belgelenmesi, özgün işlevin ve mimarinin analiz edilmesi, çevrenin analiz edilmesi Quiz | Hazırlık yok |
15 | Kültür Mirasının Yeniden İşlevlendrilmesi ve Sunumu: Potansiyellerin ve Sorunların Analizi, Çağdaş Örnekler Quiz | Hazırlık yok |
16 | Donem Degerlendirmesi |
Ders Kitabı | Bu ders için izlenecek temel bir kitap yoktur. Ancak, zaman zaman filmler izlenecek ve okuma parçaları verilecektir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Jokilehto, J., “History of Architectural Conservation (Conservation and Museology)”, ButterworthHeinemann; New Ed edition (March 6, 2002).Feilden, B. M. & Jokilehto, J., “Management Guidelines for World Cultural Heritage Sites”, Iccrom, Rome, 1993.Madran, E. & Özgönül, N. (eds), “International Documents Regarding the Preservation of Cultural and Natural Heritage”, METU Faculty of Architecture Press, Ankara, 1999.Websites:Official web site of International Council on Monuments & Sites/ ICOMOS: http://www.icomos.org/Official web site of International Centre for the Study of the Preservation and Restoration of Cultural Property/ ICCROM: http://www.iccrom.org/UNESCO World Heritage Center: http://whc.unesco.org/Turkish Republic Ministry of Culture and Tourism: http://www.kultur.gov.tr |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | 2 | 30 |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Arazi Çalışması | 2 | 3 | |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 1 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 105 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; | X | ||||
2 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; | X | ||||
3 | Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; | X | ||||
4 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; | X | ||||
5 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; | X | ||||
6 | Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; | X | ||||
7 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; | X | ||||
8 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; | X | ||||
9 | Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; | X | ||||
10 | Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; | X | ||||
11 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; | X | ||||
12 | Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest